2 kommentarer

Skapa Allmänningar: Fredag, 17:00 på ABF!

På fredag kommer Fredrik Åslund från Skapa Allmänningar att komma hem till Eskilstuna för att dela med sig av sina erfarenheter både som anarkist i Eskilstuna för sex år sen och som medlem i Skapa Allmänningar i Linköping. Vi utlovar gratis fika, härlig stämning innan helgens alla mäktiga äventyr och mycket lärorika samtal!

Allmänningar, det är något vi äger och nyttjar tillsammans. Eftersom alla äger det så är det inte någon som tar ut någon vinst utan resursen nyttjas gemensamt, finansieras gemensamt och sköts gemensamt. Till skillnad från det privata så är det alltså inte ditt eller mitt utan vårt och till skillnad från det statliga så är det vi själva som förvaltar det. Vilka allmänningar finns idag? Vilken roll har allmänningarna idag? Vad kan vi vinna på att skapa nya allmänningar?

Varmt välkomna till ABF 17:00, Fredagen den 28e September, för svar på frågorna och mycket mer!

 

2 comments on “Skapa Allmänningar: Fredag, 17:00 på ABF!

  1. Ser fram emot att få hjälp med att bilda mig i det här, då det är något jag verkligen vill lära mig mer om!
    BRA INITIATIV SUF-ETOWN!!!!!!!!!!!

  2. Jag kunde fan inte komma, ack så synd då jag var så pepp.
    Jag har ett önskemål och det är ett sammanfattande inlägg här på bloggen ang ”Skapa almänningar”, det skulle inte bara gynna mig, utan även fler. Men det är som sagt endast ett önskemål!

Kommentera

